Här får ni lite mingelbilder från kvällen igår!
Bildbomb !
Här kommer ett gäng bilder från senaste dagarnas aktiviteter ! Bland annat från Indianer & Cowboys, Disco, Stämpeljakten, Daidalos och Knottattacksleken.
Information om bloggen + bilder
Vi ledare här på Kilsbergsgården arbetar med bloggen på vår fritid, för att barnen skall kunna blicka tillbaka på perioden som varit när de kommer hem. Det är ju självklart även kul att ni där hemma får ta del av våra äventyr, men vi vill påminna er om att arbetet med hemsidan inte ingår i … Läs mer
Välkomna alla kids! Period 3, nu köööör vi!!
Idag kickar vi igång period 3! Personalgruppen är taggad till tusen och väntar tålmodigt på busslasten med barn. Två veckor med bus är planerade så vi vill bara sätta igång! Bussarna lämnar Tegelbruket vid 15.00 så se till att vara där o checka in i god tid 🙂 Första blogginlägget landar under sena kvällskvisten så … Läs mer
BARNEN ÅKER HEM
HEJ! BARNEN ÅKER FRÅN KILSBERGSGÅRDEN KL 10:30, RÄKNA MED ATT BUSSEN STÅR VID TEGELBRUKET KL 10:50!
BLOGG DAG 12
HEJ HALLÅ BLOGGEN! AMY VAKNADE AV ATT DET VAR NÅGON I RUMMET SOM SLÄPPTE VÄDER, DÄREFTER VAR DAGEN IGÅNG. UNDER FÖRMIDDAGEN FÖRBEREDDE VI INFÖR DAGENS STORA AKTIVITET – KILISMARKNADEN! Alla barn började fixa ordning sina stationer. Det fixades bl.a. casinobord, lyckhjul, slip´n´slide, bakning & bollkastningsbanor. När alla var alla färdiga och peppade på att sätta … Läs mer
Blogg dag 11
Haaaaaallååååå bloggläsande parents ´n stuff! Dag 11 på sommarkollolägret har bjudit på väldigt trevlig förmiddag där vi bl.a. kollobrännboll, utflykter och badat! Alla är enormt nöjda och är glada för de roliga aktiviteterna. Efter lunch och lugna stunden drog den fantastiska STÄMPELJAKTEN igång. Vi fick besök av b.la. Björn Borg, Farmen-Kristina Aguilera, Aqwoman, Patrik Sjöberg, … Läs mer
Utflykt Söris 5&6 + Tallis 2
Två rum drog iväg till Ånnaboda och tog ett underbart kvällsdopp. På vägen dit stannade vi till och köpte glass. Väl på plats gjorde några simtestet, några simmade över sjön med ledaren Elsa, vi hjulade, tävlade om vem som var snabbast och hade för oss lite övrigt kul. En grym kväll!
Dag 9 + Bildbomb
Hej hopp! Efter diverse morgonrutiner var det äntligen dags för morgonsamling. Saida och Emma gjorde en ”sjung-challenge”, deltagarna fick höra en låt i hörlurar som de sen fick försöka nynna för alla andra och så skulle de gissa vilken låt det var. Det var guld. När samlingen var slut körde kollodagen igång! Granis 3 … Läs mer