Två rum från Söris hamnade på en gemensam hajk ute på Falkalägret. Det pratades om regnigaste hajken någonsin, men det slog inte ned någon. Vädergudarna höll sig dock väl med oss och humöret var ständigt på topp. Hajken blev guld, med andra ord.
Dag 5 + Hajkblogg
Heeeeej bloggen! Vilket grymt kaosbra dag vi har haft. Dag 5 började med att två rum kom hem från hajk. Trots regn och kyla hade hajken varit förtjusande trevlig, men alla kom hem ganska tidigt och hoppade direkt in i duschen. På förmiddagen förhöll de flesta sig till väderleken och valde att hänga inomhus i … Läs mer
SISTA KVÄLLEN MED GÄNGET
TJENARE, ALLA KOLLODIGGARE! Jösses, vilken kväll! Priser har delats ut till vinnarna av alla tävlingar; alla barnen har fått diplom för något utmärkande under sin kollotid; likaså har delarna fått diplom av sistaåringarna; och med lite extra krut, kärlek & tårar har vi tackat av våra underbara sistaåringar, som tyvärr inte gör oss sällskap nästa … Läs mer
LYSSNA PÅ P4
Här har ni länken till radioprogrammet som sändes tidigare idag och som programmet avslöjat: Så firar vi midsommar just nu! Ha det gött och ikväll blir det disco. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6460065 Och förresten, så är det inte alls så att barnen har hemlängtan! Vi tycker att reportern har uttryckt sig helt fel, så ni behöver inte … Läs mer
MORGON I P4 ÖREBRO
HEJ ALLA DÄR HEMMA! IMORGON KOMMER P4 OCH KÖR ETT REPORTAGE OM KILSBERGSGÅRDENS KOLLO: DET KOMMER VARA LIVE-SÄNDNING FRÅN 09:00 – 09:30 DEN 23 JUNI!
Dag 6 + Bildbomb
Tjenixen bloggen! Imorse vaknade vi typ samma tid som vanligt (förutom de som blev väkta av Johnsson, han försov sig…), genast fick alla barn kila iväg och äta frukost! Efter frukosten var det morgonsamling, där fick vi leka en lek där man fick en lapp med en kroppsdel, sedan skulle man sätta den mot en … Läs mer
Tallis 1 – Hajk & Utflykt
Ida, Izabelle, Märta, Alva, Alexandra, Aina, Klara, Veronica, Elsa, Tuva, Fiorella och Jennifer med ledarna Robin, Vega & Chanel tog sig dag 4 ut på hajk. Vi åkte med flottbåten ut till en ö där vi sov kvar över natten i tält. På kvällen dagen efter bakade alla i rummet chokladbollar som vi tog med … Läs mer