Vi har uppdaterat vår webbplats

Vi har nyligen gjort förändringar på hemsidan, vilket innebär att bilder som tidigare visades i bloggen inte längre finns tillgängliga här. Vi planerar att publicera dem via en annan plattform framöver – vi återkommer när det är på plats!

El cuarto día en el campamento de verano

Hola, amigos del kollo! Återigen sitter vi samlade i Kolloseum för ännu en kvällssamling, där vi landar, lattjar och reflekterar över den gångna dagen. Håll i er, kära läsare, för nu ska vi försöka summera dagens bravader! Barnen på Barris blev väckta av galna kameramän. Sen vankades det en väldigt speciell frukost på pizzeria Garpen, … Läs mer

Bloggen af Kilsbergsgården dag 3!

Tja tja bloggen! Dag nummer 3 är nu avklarad! Dagen började med en härlig väckning och den goda kollofrukostbuffén. Gott? Det kan ni ger er på! Efter frullen gick vi upp och gjorde oss redo för dagens första samling. Där fick veta veta att vi skulle köra den ultimata, superroliga, mest awesome leken… RÖDA VITA … Läs mer

Then antra dagienn uppå Kilsbergsgårdernes kolhonie

Tjenare, alla kollodiggare! I skrivande stund sitter hela kollo inne i Kolloseum, pga ett hejdundrande åskväder som bestämde sig för att ta oss med storm. Lite hagel på det. Känns surrealistiskt att vi för bara några timmar sen solade och badade nere på stranden, och nu bjuds vi på blixtar & dunder. #svensksommar Hursomhelst, här … Läs mer

Barnen kommer!!!

Tjabbatjenahallå! Äntligen är barnen här, som vi har längtat!!!! Framförallt Filip. Det regnade knott direkt så nu har vi det plåstret avrivet… MEN inte stoppade det oss från att ha en dunder kväll med BPB (bäst-på-barrris), en riktig rysare… Trots ösregn så blev det traditionsenligt korv med bröd, vilken succé!! Efter körven var det dags … Läs mer

Välkomna period 1b!!!

Hallå där! Nu laddar vi kolloledare inför att ni ska komma och flytta in hos oss på Kilsbergsgården. Imorgon ses vi på Tegelbruket där ni checkar in och bussen avgår 15.00 mot sommarens bästa vecka! Vi hoppas att ni är lika peppade som vi är. Ses imorgon /alla kolloledare

El dia siete

Hej ni där hemma! Imorse fick vi äntligen sova ut en hel timme extra, både dom som gick spökvandringen och dom som valde att sova vidare när ledarna väckte oss på natten och berättade att aliens hade kommit till gården av misstag i en tidsmaskin. Efter en hel kollovecka fullproppad med lek och bus så … Läs mer

DAAAAAG 4!!

Hej goddag hallå! Dag fyra är nu avklarad. Den har varit guld. Gladare för vädret idag till skillnad från gårdagens regn? Jotack. Men blev det någon munk? Tyvärr inte. Hördes ”när får vi åka munken?” hela dagen? Det kan ni räkna med. Hoppas på mindre blåst och mer munk imorgon. Frukost, god. Lunch, lite godare. … Läs mer

Dag tre… noll – noll

Hejsan morsan, hejsan stabben! Här är brev från älsklingsbarnet! Vi har kul på kolonien, vi bor 44 gangsterhen i en stor barack med massa sängar. Kan ni skicka mera godis? Idag kom godispolisen. Så det vore en god gärning för nu känns det som att jag spelat bort allt godis på tärning. Här är roligt … Läs mer