Day twå
Goder afton! Redan dag två till ända, oj vad fort det går. Wow! Idag öppnade vi verkligen upp hela kollo under förmiddagen. Smörgåsbord så att säga. Mer än hälften av alla barn har redan dammat av det traditionella simtestet á 200m bröstsim i ljummet vatten. Wow! Till lunch blev vi serverade en hejdundrans stjärnkrögaraktig stroganoff … Läs mer
Bussen avgår 15.00 från Tegelbruket!
Hej på er! Vi är så otroligt taggade här uppe. SNART får vi äntligen ta emot sommarens första barngrupp. Vi påminner er om att bussen avgår från Tegelbruket 15.00. Utifrån rådande pandemi gäller samma regler som exempelvis i skolan, dvs att om erat barn uppvisar symptom så får man tyvärr stanna hemma. Vi hoppas … Läs mer
Imorgon SMÄLLER det!! 1a är snaaart igång
Tjena alla kollodiggare. Nu är det fredag kväll och imorgon så ska vi ledare äääääntligen få träffa barnen!! Vi är så extremt laddade och taggade. Hoppas ni där hemma är lika redo som vi är! Det är, som ni alla säkert har koll på, en pandemi pågående ute i världen. Anders Botvidsson har skickat ett … Läs mer
Sista kvällen….snart hemåk
Sista dagen här i sagolandet. Tack för att vi fått umgås med era guldbarn! Dagen började med kollots viktigaste lek som även hade det största priset för det vinnande laget, nämligen ”Städleken”! Det var dags att städa på gården och göra det fint efter en vecka full av fart och lek. Så barnen hjälptes åt … Läs mer
DIIIIISSSSSCCCCOOOO!
Dag 6 har varit en blandad kompott av spring, tävlingar och såklart DISCO! Dagens första aktivitet var ”Kilis yngsta mästerkock”. De italienska pizzabagarna Alejandro och Luigi kom på besök under morgonsamlingen. Sedan blev det dags för barnen att baka deras egna pizzor! Den till synes smaskigaste, mest proffsiga pizzan vann. Barnen fick sedan äta sin … Läs mer
Settlers, Sistaårshajk och Spök!!
Dag 5! Dagen började dramatiskt för barnen då våran busigaste ledare BimBim bestämde sig för att väcka barnen med en vattenspruta. Sedan gick de chockväckta barnen till en optimal mysfrukost. Under förmiddagen blev det sedan kollots mest maxade, legendariska och ökända lek SETTLERS! Denna lek toppar det mesta och är en stor favorit bland barnen. … Läs mer
Spartanernas och Vargarnas dag!
Dag 2 har varit en dag fylld av laganda, kamper och mycket spring för era små guldfjun! Dagen började med en mysig frukost följd av en ”Öppet Kollo-förmiddag” fullspäckad med bad och kanotäventyr samt lite pingis och fotboll. Våran härliga stjärnskottskock Lisa från Degerfors bjöd därefter på potatis, köttbullar, lingonsylt och en krämig god gräddsås. … Läs mer
Barnen har kommit.
Nu efter denna fullspäckade dag så ligger barnen och sover skönt i sina sängar. Barnen blev indelade i rum där de fick packa upp sina saker och bädda sina sängar. Sedan så var det dags för rundvandring där barnen möttes utav olika karaktärer som förklarade vad man kan hitta på för roligheter. Under kvällen, innan … Läs mer
INFORMATION OM PERIOD 4,2
Hejsan allesammans! Snart är det dags för period 4,2 att komma och hänga 1 vecka på Kilsbergsgården! Vädret ser ut att bli varmt och fint, så vi hoppas och tror att denna vecka kommer bli super!! Vi vill påminna om att det är avfärd 16:00 från Tegelbruket i Örebro. Se till att vara där i … Läs mer