Vi har uppdaterat vår webbplats

Vi har nyligen gjort förändringar på hemsidan, vilket innebär att bilder som tidigare visades i bloggen inte längre finns tillgängliga här. Vi planerar att publicera dem via en annan plattform framöver – vi återkommer när det är på plats!

DAG 13 & 14

Hej alla där hemma! Dag 13 började med att barnen blev väckta i vanlig ordning, därefter serverades ljuuuuuvlig frukost. Efter frukosten fick barnen springa upp till sina rum för att bädda sina sängar och städa på rummen. Med tanke på det fina vädret var det vattenlekar hela dagen, bland annat såpafotboll, slip n slide och … Läs mer

DAG 12 PÅ KILIS :)

Godkväll alla Kilisläsare! Nu börjar vi närma oss slutet på period 3 men detta stoppar inte oss från att köra hela vägen in i kaklet, så låt oss sammnfatta. Idag fick faktiskt barnen sovmorgon och den fantastika frukosten öppnade 9:15. I vanlig ordning var det sedan dags för barnen att städa sina rum och borsta … Läs mer

Dag 10!

Hej alla där hemma! Hoppas ni har haft en trevlig dag och en mysig kväll. Här på kollo har vi haft en RIKTIG PANGDAG!

Dagen började med strålande julisol och en god frukostbuffé. På förmiddagen körde vi Hunger Games! Kilsbergsgården fick besök av bl.a Katniss, President Snow och Peeta Mellark. Kollot delades upp i fyra distrikt som tävlade om vinsten. Kämparglöden var verkligen tänd och alla krigade in i det sista. Det slutade med att Peeta Mellarks lag vann efter en resa full av paktande, spring och taktikutmaningar.

Till lunch blev det pastasallad, det var riktigt fräscht och smakrikt och mättade våra magar efter en fartfylld förmiddag. Efter lunch och lugna stunden blev det en ny lek på kollo ”Vem vare?”. Barnen presenterades för olika misstänkta och det gällde att lista ut, med hjälp av olika typer av ledtrådar, vem som hade snott ALLT godis på hela fina Kilsbergsgården. Efter middag var det äntligen dags för TALANG! OJOJOJ VILKEN SHOW! skratten ekade och sånger tog publiken och juryn med storm. Det var verkligen en kväll att minnas. Vinnare blev Fredrik som sjöng ”Vem kan segla”.

Nu sover barnen och drömmer om knasiga kolloäventyr!

DAG 9! Regn, Sol och äntligen SETTLERS!!!

Halloj! Idag vara den mäktigaste, fränaste, görhäftigaste dagen på kanske hela perioden!! Efter en frukost som i vanlig ordning var otrolig tack vare vårat underbara kök så var det äntligen dags att presentera den största leken på kollo, SETTLERS! Det var ett jubel av rang när leken presenterades för barnen! Temat på leken denna gång … Läs mer

Dag 6 och vi är snart halvvägs!!!!!

Hejhallå alla där hemma! Dag 6 började med att barnen väcktes i vanlig ordning för att därefter bli tilldelade en flygbiljett till kilisAirLines. När barnen kom ner för att äta frukost hade matsalen förvandlats till ett flygplan, bara över en natt, hur galet? Efter att samtliga barn hade boardat planet var det dags för avfärd. … Läs mer

Den Femte Dagen

Hej alla kollo blogg älskare. Dagen bjöd på alla väder SAMTIDIGT, helt sjukt va? Dagen började med att barnen gick upp till frukosten och åt på världens bästa frukost buffé. Sen gick barnen tillbaka upp på rummen och städade och borsta tänderna. Sedan var det det dags för den årliga LEDARNA MOT BARNEN. En väldigt … Läs mer

Dag 1! ÄNTLIGEN!!!!!

Hej alla där hemma! Nu har äntligen era härliga barn landat på våran sagolikt fina gård. Vi har packat upp och ätit en god middag, som enligt tradition blev spaghetti och köttfärsås. Sedan var det dags för en rundvandring på gården där barnen fick träffa tokiga karaktärer på alla våra olika aktivitetshus. Rundvandringen avslutades med … Läs mer

SISTA NATTEN! (Dag 14)

Hej på er!!! Idag var sista hela dagen här på Kilsbergsgården och vilken dag vi har haft! Dagen började på sedvanligt sett med frukost och städning av barnrummen sedan var det dags för den traditionsenliga städleken. Städleken går ut på att alla barn och ledare hjälper varandra att städa hela kolonin. Den här gången blev … Läs mer

El Dago 12:o På Kollo (+en liten bildbomb)

Hej hej hej hej hej hej och återigen HEJ! Idag startade dagen som vanligt med en härlig frulle. Efter morgonsamlingen hade vi lite öppet kollo där man kunde påbörja avslutet av sina projekt i diverse aktivitetshus. Andra hängde på vår fantastiska fotbollsplan och spelade lite bubba. LUNCH Dagens lunch bestod av falukorv med potatismos YUMMY! … Läs mer

Dag 10 & 11

Hej hallå hej hej hallå!!   Hörni! Förlåt… vi vet att ni har väntat på ett blogg inlägg. Tur då att vi ska slå ihop två inlägg i ett. Vilken grej va?   Dag 10 innehöll som alltid på kolonin en hel del aktiviteter. Bland annat börja dagen med att vi fick besök av gladiatorer … Läs mer