Vi har uppdaterat vår webbplats

Vi har nyligen gjort förändringar på hemsidan, vilket innebär att bilder som tidigare visades i bloggen inte längre finns tillgängliga här. Vi planerar att publicera dem via en annan plattform framöver – vi återkommer när det är på plats!

Kollo dag 7 & 8

Tjabba tjena hallå bloggen! Här kommer en liten dubbelblogg eftersom vi missade att lägga upp för dag 7. Dag 7 började iallafall som vanligt med en härlig frulle. Efter frullen hade hela kollo ett ”mitt-städ” där vi städade och gjorde lite fint på våra rum. Ni kan ju tänka er att efter en vecka kan … Läs mer

Dag 6 på kilsbergsgården!!!

Tjotjenatja, Dogge och Kärleksriddaren här! Idag har vi haft en fullspäckad dag med massvis med spring och uppdrag. Dagen började självklart med världens godaste frukost. Sen var det dags för periodens teaterlek vid namn ”Sett Lars?”. Där Lars har försvunnit från kollogården och barnen fick i uppdrag att hitta honom. Efter mycket letande och massvis … Läs mer

DAAAAAG FEM!

Hej, hallå, hej hej, hallå! Idag var det dag fem, och vilken dag det har varit! Dagen började med en fotbolls match mellan ledarna och barnen. Ledarna vann, enligt barnen så fuskade ledarna. Kan det verkligen stämma? Det skulle väl aldrig ledarna göra? Det gjorde vi inte heller, vi vann helt enligt reglerna. Sedan serverades … Läs mer

Dag 3 på kilsbergsgården

DET FÖRSTA BARNEN GJORDE PÅ MORGONEN VAR, ÖPPNA ÖGONEN. SEDAN GICK DE FINA  BARNEN NER FÖR ATT ÄTA FRUKOST PÅ VÅRAN 5 STJÄRNIGA DUNDERFRUKOSTZ ALLA BARNEN ÄLSKADE ATT DET REGNADE OCH HAJKEN VAR MAGISK! MEDANS PÅ KILSBERGSGÅRDEN… I VÅRT COOLA KOLLOSEUM SÅ SAMLADES MINST 80 BARN FÖR ATT SPELA… SUPERMEGADUNDERKILLERBÅLL MEN UNDER TIDEN SÅ VAR … Läs mer

VÄLKOMNA TILL KILIS PERIOD 2!!!

Varmt välkomna alla kära kollobarn till andra perioden på kilsbergsgården 2023! Alla vi ledare är så OTROLIGT taggade för att få träffa er snart, vi räknar ner varje sekund. Vi hoppas också ni föräldrar följer med oss via bloggen på denna härliga kolloperiod där vi kommer lägga ut inlägg om vad som sker på kollo … Läs mer

DaG 12 På KilSBeRgSgåRDen!

Hej hej hej hej hej allllllllllaa där hemma!!! Idag började dagen på ett lite annorlunda sätt, det blev inte en vanlig frukost utan det blev en SHREKFAST. Det vill säga att Shrek och hans kompisar, men även fiender, var på besök. Hälften av kollo besökte Lord Farquaad i hans slott och åt frukost där medans … Läs mer

Dag 11 + Bilder

Hejsan alla bloggläsare! Idag körde vi El Pepinoman som är en ny lek här på kollo där en galen forskare omformade sig själv till en gurka och barnen fick lösa massa gåtor från skumma typer för att få fram ett elixir! Efter det var det baddags för hela kollo och munken gick på högvarv bakom … Läs mer

Dag 10 och midsommar!!!

Godmorgon där hemma! Med hjälp av tjejerna på Granis 2 kommer nu ett inlägg från gårdagens midsommar såhär på morgonkvisten.   Jouren väckte alla på barris (i vanlig ordning) med ett skrik som skakade sängarna. Vi hade en vanlig frukost och ett helt vanligt morgonstäd på rummen. Efter frukosten påbörjades förberedandet inför midsommar. Granis 2 … Läs mer

DAG NIO + BILDBOMB!!! :)

Tja tja bloggen!

Kärleksriddaren och Sofia här!

Idag har vi haft en fullspäckad dag med massor av lekar och bus!!

Vi började dagen med frukost och efter frukosten hade vi en morgonsamling i kolloseum där vi fick veta att Lars hade försvunnit och hans maka Maggan behövde hjälp av alla barnen att hitta honom igen. Med hjälp av olika knasiga personer som fanns runtom på kolonin fick barnen hjälp med ledtrådar för att hitta honom… (tillslut). Efter mycket spring och letande så lyckades barnen hitta Lars och det firades med en riktigt god lunch som var pannbiff med potatisklyftor :))) muuuuuums.

Efter lunchen kallades vi till kolloseum igen och där kom det fram att under tiden Lars var försvunnen så hade han snattat (!!!!) ölkorv från den lokala Ica butiken ”Ica Laxen”. Under samlingen kom konstaplarna Pling och Plong och arresterade Lars. Vi fick även besök av ägaren av den lokala Ica butiken Claes-Göran som var rosenrasande över händelsen, barnen fick då i uppdrag att hitta ölkorvarna som var gömda ute på kolonin för att hjälpa Lars att bli frisläppt. (mer får ni veta när barnen kommer hem…)

Och där var dagen inte slut, efter mellis så slirade heeeeela kollot om till badkläder för så blev det dags för beach party!!!! Det bjöds på bad, lek, hopptorn, åka munk, trampbåt, musik och en riktigt god middag. (kycklingspett + potatissallad).

Efter en lååååååång dag sover nu hela kollonin gott och vi taggar igång inför midsommarafton imorgon! Hörs, puss, hej!

Dag 7 & 8 på Kilsbergsgården!

Hej alla läsare! Vi har haft så roligt på kollonin så vi inte hann med ett inlägg igår, här kommer en kort summering från dagarna som gått: Vi började dag 7 med ett storstäd där barnen tävlade om vem som kunde städa sina rum & toaletter på barnhusen, vinnare återstår att se på sista kvällen! … Läs mer