Vi har uppdaterat vår webbplats

Vi har nyligen gjort förändringar på hemsidan, vilket innebär att bilder som tidigare visades i bloggen inte längre finns tillgängliga här. Vi planerar att publicera dem via en annan plattform framöver – vi återkommer när det är på plats!

SPORTLOVSKOLLO! Info inför imorgon 19/2!

Hej allesammans! Hoppas era underbara barn är lika taggade som vi på denna fartfyllda kommande vecka! Klockan 15:00 tar vi emot barnen vid vändplatsen INNAN grusvägen mot kollo som vanligt 🙂 Om ni är osäkra på vart ni ska stanna så står vi ledare där och tar emot er. Blir man vilse eller är osäker … Läs mer

Dag 2!

God Kväll damer och herrar. Denna ljuvliga dag började som dagar på kollo brukar börja, FRUKOST! Gården var full med vampyrer och Zombies som hade invarderat kollo. Barnen delades in i två lag och så fick dem springa och leka av sig i den mysiga puffiga snön som fallit över kilis. Varulvarna vann! Yippi!! Sen … Läs mer

DAG 11!!!!!!!

Idag var det dags. Äntligen skulle vi leka Settlers, den största leken på kollo. Barnen laddade upp med en ordentlig frukost ovetandes om vad som skulle hända om en liten stund. Det var full fart hela förmiddagen och hela eftermiddagen. Alla kämpade järnet och gav allt de hade, men endast ett lag hade vad som … Läs mer

DAG 9!!!!

Hej alla där hemma! Idag väcktes barnen i vanlig ordning av jouren, därefter åt barnen suuuupergod frukostbuffé som vanligt. Efter frukost var det dags för barnen att städa sina rum, efter det var det dags för en jääääätterolig specialsamling där barnen först fick gå en tipspromenad om ledarna där svaren inte fanns än, ledarna fick … Läs mer

DAG SJUUUUU

Hallååååååå från Sveriges bästa kollo! Dagarna springer förbi och vi är nu snart i ”mål”! Dagen startade med en städlek, alla skulle under förmiddagen städa i ”sovhusen”, aktiviteshusen, stranden och utomhus på gården. Leken var höger sida vs vänster, för varje sak man gjorde/städade fick man poäng, tex soppa i Kolloseum = 500 poäng… vi … Läs mer

DAAAAAG 6

Hejsan hoppsan på er där hemma. Dag 6 har varit fullspäckad med en massa skoj! Kollodagen började med att barnen väcktes av jouren i vanlig ordning. Sedan begav dom sig till frukosten som inte bestod av en vanlig frukost. Det var nämligen dags för en tema-frulle. Temat var ”vad är det som händer” där vi … Läs mer

Den fjärde dagen på kolonin!

Dagen började i vanlig ordning med att alla barn blev väckte av jouren och sprang till frukosten. Frukostbuffé var på bordet som vanligt och barn åt och njöt av morgonen på kilsbergsgården. Efter att alla barn borstat tänderna och städat rummen ringde det i klockan för en samling. En stund in på samling så avbröt … Läs mer

Barnens ankomst dag 1 period 4

Hej bloggen! Idag kom barnen till Kilsbergsgården klockan 16:30 och då stod alla ledare och hälsade dem välkomna. Vi samlade alla i ett av husen som heter Kolloseum. Vi hade en presentation av alla ledare där vi hade catwalk och visade ”dolda talanger”. Vi delade in barnen i sina rum och med sina rumsledare packade … Läs mer