Vi har uppdaterat vår webbplats

Vi har nyligen gjort förändringar på hemsidan, vilket innebär att bilder som tidigare visades i bloggen inte längre finns tillgängliga här. Vi planerar att publicera dem via en annan plattform framöver – vi återkommer när det är på plats!

Dag 9 – Wild Kids!!!! (och lite goa bilder!)

Hej hallå alla där hemma, Stina Gustavsson här! Idag har det varit fullt upp hela dagen här på kolonin! Vi inledde morgonen med en stabil frukost som sedan ledde till två val för barnen. Antingen fick man följa med ut i skogen för att plocka blommor till imorgon när vi ska fira MIDSOMMAR! Eller, så … Läs mer

DAG 8 – SUPER SMASH ONSDAG!!!

WADDAP!! Ännu en dag på kollo avklarad och det blir bara BÄTTRE OCH BÄTTRE!! Dagen startade med lite öppet kollo där barnen fick göra lite gott och blandat.  Det var pyssel i Enchillada, action i Spikers corner och full fart ute på gården. Det blev sedan dags för lunch och idag bjöds det på Chilli … Läs mer

DAG 7!! HALVVÄGS IN!

Tjabba labba kära blogg-läsare!! Det är dag 7 på kolonin, dagen startade starkt med ”halvvägs-in städleken”, vi fick hjälp av ”Länsstyrelsens super städ” som startade en tävling där barnen som städade sitt rum renast skulle vinna ett pris. Barnen städade sina rum skinande rent, vek ihop sina kläder och moppade varenda hörn av rummen. Efter … Läs mer

Dag 5 med Tina och Lillemor + BILDBOMB!!!

Godkväll alla fina läsare på bloggen. Ikväll är det Tina och Lillemor som sköter bloggen, om ni undrar vilka vi är så var det vi som delade ut kvällis på kolonien ikväll (se första bilden). Dagen startade med en temafrukost med temat ”fotbolls-EM” och barnen som bor här på kolonin delades in i två olika … Läs mer

Dag 4!!

Hej alla där hemma! Elias och Moa här! Idag har vi fått en fantastiskt fin dag med mestadels sol och varmt. Vi började morgonen med en kamp! Katterna mot Hundarna, som är en capture the flag lek. Där fick hundarna en rungande vinst. Med fortsatt lek från morgon till kväll fylld med allt från fotboll, … Läs mer

DAG 3 PÅ KOLONIN !!!!!!

Tjollohoppsan där hemma!! Ännu en dag på kollo. Ungarna och ledarna har idag lekt en lek som heter Röda, vita, rosen. Efter mycket spring i skogen, flertal knottbett och några uppskrapade knän – vann tillslut det vita laget. Barnen blev därefter belönade med flertal vitaminer i form av frukt! Dagens smarriga lunch: falukorv, makaroner och … Läs mer

DAG 2 + Bilder

Tjinge-ling badring! Verksamheten rullar på i FULL fart! Vädret börjar luta mot det bättre och humören lika så. Vi startade dagen väl med go frulle följt av öppet kollo, vilket innebär att era barn spenderar sin tid på gårdens hus, alternativt utomhus. Med andra ord, ingen uppstyrd lek. Men då kan man spela fotboll! Efter … Läs mer

Dag 1 på Kolonin!!

Hejsan Hoppsan alla underbara ledar Moa här!!!   Nu är äntligen barnen här!!! Barnen har idag fått sina rum, packat upp och fått en rundvandring av gården! Till Middag blev det Köttfärssås och spagetti!! Kvällis bestod av grillkorv och bröd!   Innan vi gick och la oss blev det periodens första kvällssamling med lite kollosånger!! … Läs mer

Dag 5 (info om hämtning av barn)

Hej på er där hemma! Sista dagen av sportlovskollo är i full gång och vi ledare är sååååå nöjda med denna vecka!! Vi har haft det superkul och vi tror och hoppas att alla barn känner detsamma! Imorgon är det tyvärr dags för barnen att åka hem, då gäller samma sak som när ni lämnade … Läs mer

Första blogginlägget (dag 2)

HEEEEEEEJ ALLA DÄR HEMMA!  Idag vaknade många tidigt, vi började dagen med en god frukost. Macka och yoghurt bland annat. Efter frukost borstade vi tänderna och städade rummen. Efter det gick vi till Kolloseum och påbörjade dagens första lek, nämligen Snöbygge. Lag Peter Pan vann tävligen, bild på denna vackra skapelse kan ni se på … Läs mer